ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 лютого 2010 р. № 208
Основні концептуальні напрями реформування системи охорони здоров’я
1. Створення умов дляреформування системи охорони здоров’я, що&передбачає:
- розмежування первинного, вторинного та третинного рівня надання медичної допомоги, визначення переліку послуг відповідно до рівня допомоги;
- підготовку пропозицій щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно визначення особливостей фінансування закладів охорони здоров’я, що надають первинну та вторинну медичну допомогу;
- визначення назаконодавчому рівні гарантованого обсягу надання безоплатної медичної допомоги та переліку платних послуг у сфері охорони здоров’я;
- завершення роботи із затвердження стандартів надання медичної допомоги та клінічних протоколів;
- реалізацію пілотних проектів реформування системи охорони здоров’я.
2. Проведення структурної реорганізації галузі, що передбачає:
- створення центрів первинної медико-санітарної допомоги — комунальних некомерційних підприємств як нового типу закладів охорони здоров’я;
- створення для надання вторинної медичної допомоги міжрайонних та міжміських об’єднань комунальних некомерційних підприємств (госпітальних округів), до складу яких входять:
- багатопрофільна лікарня інтенсивної допомоги;
- заклади для проведення планового лікування;
- заклади для реабілітаційного (відновлювального) лікування;
- заклади для надання паліативної допомоги (хоспіси);
- заклади для надання медико-соціальної допомоги;
- консультативно-діагностичний центр;
- реорганізацію системи надання швидкої медичної допомоги;
- створення університетських клінік.
3. Визначення гарантованого обсягу медичної допомоги громадянам, що передбачає надання державними і комунальними закладами охорони здоров’я:
- екстреної допомоги;
- невідкладної та первинної медичної допомоги;
- стаціонарної допомоги (у разі гострого захворювання та в невідкладних випадках);
- невідкладної стоматологічної допомоги;
- долікарської допомоги населенню в сільській місцевості;
- санаторно-курортної допомоги інвалідам і хворим у спеціалізованих та дитячих закладах оздоровлення;
- допомоги дітям, що утримуються у будинках дитини;
- допомоги в рамках державних програм;
- допомоги пільговим категоріям населення;
- планової спеціалізованої та високоспеціалізованої медичної допомоги за відповідним направленням сімейного лікаря згідно з укладеними договорами про закупівлю медичних послуг.
4. Надання платних медичних послуг у сфері охорони здоров’я, що передбачає надання послуг за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб, а також за рахунок благодійних внесків, надходжень за договорами добровільного медичного страхування.
5. Удосконалення системи фінансування галузі охорони здоров’я, що передбачає фінансування закладів охорони здоров’я, які надають медичну допомогу:
- первинного рівня — шляхом спрямування бюджетних коштів з розрахунку на кожну особу, що проживає на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
- вторинного рівня — шляхом укладення договорів між замовником і постачальником медичних послуг за принципом оплати фактично наданих послуг з урахуванням потреб населення;
- третинного рівня — шляхом оплати вартості наданих послуг.
6. Врегулювання на законодавчому рівні питання запровадження обов’язкового державного соціального медичного страхування.
7. Покращення стану забезпечення населення лікарськими засобами і виробами медичного призначення, що передбачає:
- включення до клінічних протоколів генеричних лікарських засобів, що входять до Національного переліку лікарських засобів і виробів медичного призначення та мають доведені біоеквівалентність і терапевтичну ефективність;
- впровадження в практику формулярної системи забезпечення закладів охорони здоров’я лікарськими засобами і виробами медичного призначення;
- розширення переліку лікарських засобів і виробів медичного призначення, що відпускаються виключно за рецептом;
- запровадження диференційованого відшкодування вартості лікарських засобів і виробів медичного призначення для населення;
- забезпечення надходження в обіг високоякісних, ефективних та безпечних лікарських засобів і виробів медичного призначення;
- удосконалення законодавства у сфері боротьби з виробництвом та розповсюдженням фальсифікованих та неякісних лікарських засобів і виробів медичного призначення;
- створення єдиної інформаційної бази даних про лікарські засоби і вироби медичного призначення, що перебувають в обігу;
- формування економічно обґрунтованих цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення.
8. Удосконалення системи профілактики захворювань, що включає:
- проведення диспансерного огляду населення відповідно до державного клінічного протоколу обстеження громадян;
- створення у містах, районах державних і комунальних підприємств — оздоровчих установ для надання послуг оздоровчого характеру за фіксованими цінами.
9. Удосконалення системи контролю за якістю надання медичної допомоги (медичних послуг), станом проведення експертизи тимчасової та стійкої втрати працездатності в закладах охорони здоров’я, якістю лікувально-діагностичного процесу, а також створення єдиного електронного реєстру листків непрацездатності (реєстру пацієнтів).
10. Удосконалення кадрової політики, що передбачає:
- перспективне планування та своєчасну підготовку і перепідготовку лікарів загальної практики/сімейної медицини;
- посилення соціального захисту працівників системи охорони здоров’я;
- запровадження підготовки менеджерів з охорони здоров’я, зокрема шляхом здобуття другої вищої освіти.
11. Забезпечення розвитку державно-приватного партнерства у галузі охорони здоров’я, в тому числі шляхом реалізації інвестиційних проектів із залученням приватного капіталу та інших джерел фінансування.
12. Запровадження моніторингу стану фінансового забезпечення соціальних нормативів у сфері охорони здоров’я.