Рубрики

ОСББ

«БУДУЙ СВОЄ» – це програма підтримки підприємництва створена Ощадбанком


КНП "Центр первинної медичної допомоги м. Бахмута"


Урядова "гаряча лінія" для громадян з порушенням слуху

Центр допомоги учасникам АТО


Поліція охорони Національної поліції України



Хто онлайн

Зараз на сайті 0 користувачів та 61 гість.

Офіційний сайт відділу освіти Артемівської міської ради Донецької області

З В І Т про результати роботи відділення Національної служби посередництва і примирення в Донецькій області за 1 півріччя 2020 року

Переглядів: 4786
28.07.2020 - 09:25

 Запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів)

 

Упродовж 1 півріччя 2020 року Відділенням проводилась робота по врегулюванню 30 конфліктних ситуацій на 30 підприємствах.  Взято на облік 32 розбіжності, з яких щодо своєчасної виплати поточної заробітної плати та погашення заборгованості - 28 (87,5% від загальної кількості) та 2 щодо виконання колективного договору (6,3%). Основною причиною виникнення випадків ускладнення стану СТВ у звітному періоді стала заборгованість із виплати зарплати в сумі 164 928,7 тис. грн.

В результаті постійної взаємодії зі сторонами соціально-трудових відносин та органами місцевого самоврядування у 1 півріччі 2020 року було погашено заборгованості із виплати заробітної плати, що стала чинником ускладнення, в сумі 83570,5 тис.грн., що складає 50,7% від заборгованості, що стала чинником ускладнення стану СТВ (додаток 4).

На початок 2020 року на обліку Відділення знаходилось 2 конфліктні ситуації, у звітному періоді було взято на облік 28 конфліктних ситуацій, знято з обліку 16  конфліктних ситуацій,  у зв’язку із врегулюванням - 12,   4 – у зв’язку із реєстрацією КТС(К). Протягом звітного періоду на облік Відділення було взято 30 розбіжностей, знято 16, залишилось 12 розбіжностей, 4 розбіжності переросли в КТС (К).

Станом на 01.07.2020 року на обліку Відділення знаходиться 11 конфліктних ситуацій з 12 розбіжностями, по яким в стадії вирішення залишається сума заборгованості із виплати заробітної плати  75129,3 тис. грн., що складає 45,6%  від заборгованості, що стала причиною ускладнення стану СТВ.

 

 Стан і результати задоволення висунутих найманими працівниками або профспілками вимог та вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)

 

Станом на 01.01.2020 року на обліку Відділення залишилось 4 КТС(К), в яких в стадії вирішення залишилися 14 вимог, висунуті найманими працівниками.

Протягом 1 півріччя 2020 року Відділенням  зареєстровано 3 КТС(К).

Упродовж 1 півріччя 2020 року Відділенням проводилась робота по вирішенню 7 колективних трудових спорів (конфліктів) в тому числі 6 – на виробничому рівні, з яких 5 – на рівні підприємств, установ, організацій,  1 – на рівні структурних підрозділів; 1- на територіальному рівні.

У 7 КТС(К) найманими працівниками було висунуто 21 вимога, в тому числі:

  • щодо встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту – 1 вимога (4,8% від загальної кількості);
  • щодо виконання колективного договору, угоди – 5 вимог (23,8%);
  • щодо невиконання вимог законодавства про працю – 15 вимог (71,4%).

Протягом 1 півріччя 2020 року знято з реєстрації 1 КТС(К) як вирішений.

Заборгованість із виплати заробітної плати, яка стала причиною виникнення КТС(К) та залишилась станом на 01.07.2020 року, складає 1800,0 тис.грн.

Упродовж 1 півріччя 2020 року з метою проведення моніторингу стану вирішення вимог найманих працівників у КТС(К) та на виконання рішень примирних органів зі сторонами СТВ було проведено 46 примирних процедур, в т.ч. 42 –  узгоджувальні зустрічі, 4 – примирні комісії.

 

 Страйки, колективні припинення роботи, акції протесту, пов’язані із ускладненням стану соціально-трудових відносин

 

Упродовж 1 півріччя 2020 року, з метою вирішення спірних питань між сторонами соціально-трудових відносин виключно у правовому руслі, Відділення спрямовувало свої зусилля на попередження проведення страйків і акцій протесту та послаблення соціальної напруги під час проведення найманими працівниками страйків і колективних припинень роботи.

За звітний період Відділенням було зафіксовано проведення 19 акцій соціального протесту, а саме: 8 мітингів, 2 невиходу на поверхню, 5 перекритів руху,  1 припинення роботи та 3 пікети.

Основними вимогами працівників під час проведення акцій соціального протесту, страйку були:

  • погашення заборгованості із заробітної плати;
  • виплата поточної заробітної плати;
  • припинення простою та недопущення масового вивільнення працівників.

Найчастіше акції соціального протесту проводилися на підприємствах вугледобувної галузі, а наймані працівники цих підприємств вважалися найбільш активними у захисті своїх соціальних прав та гарантій.

По всіх випадках фахівцями Відділення надавалися консультації та роз’яснення керівникам підприємств, головам територіальних організацій і первинних профспілок працівників вугільної промисловості України, голові Міжрегіональної організації незалежних профспілок гірників України, найманим працівниками, виконавчим комітетам відповідних міських рад. Також Відділення сприяло проведенню переговорів по пошуку шляхів вирішення порушених питань та проводило консультації з проблемних питань з керівництвом Донецької облдержадміністрації.

Аналіз причин загострення стану соціально-трудових відносин у звітному періоді, свідчить, що невиконання положень колективних договорів та законодавства про працю щодо дотримання строків виплати поточної заробітної плати та погашення заборгованості з неї залишається головними причинами, що спонукають найманих працівників до вжиття крайніх засобів вирішення своїх вимог – страйків та акцій соціального протесту.

Завдяки зверненню Національної служби посередництва і примирення до  Уряду України з проханням у сприянні вирішення питання щодо погашення заборгованості найманим працівникам вугледобувних підприємств з Державного бюджету, у лютому-травні 2020 року надійшли кошти, які були виплачені працівникам ДП «Селидіввугілля», ДП «Мирноградвугіля» ДП «Шахтоуправління «Південнодонбасське №1», що дозволило зупинити протестні дії найманих працівників.

Практичний досвід роботи Відділення свідчить про результативність вирішення вимог найманих працівників та врегулювання чинників ускладнення стану соціально-трудових відносин шляхом проведення узгоджувальних зустрічей зі сторонами соціально-трудових відносин, в ході проведення яких вдається досягнути взаємоприйнятних домовленостей у вирішенні проблемних питань та запобігти можливому подальшому загострення ситуації.